×

GİYİLMESİ SÜNNET OLAN LİBASLAR

Bizden Haberler

GİYİLMESİ SÜNNET OLAN LİBASLAR

Adsiz-tasarim-1-1024x1024 GİYİLMESİ SÜNNET OLAN LİBASLAR

a) Serâvil:

Serâvil (şalvar) giymek Peygamberimiz (s.a.v)’in sünneti seniyyesidir.

Hz. Osman Efendimiz (r.a.) şehid edildiği zaman üzerinde Serâvili bulunuyordu.

Serâvili oturarak giymeye özen göstermelidir. Serâvili ayakta giymek mekruhtur.

b) Takke ve Sarık:

Sarık giymek de sünnettir. Sarığın belin orta- sına kadar uzatılması müstehabdır.

Bazı rivayetlerde ulema sarığın biraz daha uzatıldığını zikretmişlerdir. İbn-i Ömer (r.anhümâ)’dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: “Nebi (s.a.v.) (başına) sarık sardığı zaman, sanğını(n ucunu) iki omuzu arasından salıverirdi.” (Tirmizi, Libās, 12)

İmâm-ı Cezerî; “Alimlere göre sünnet olan; başa takke giyip sarığı onun üzerine sarmaktır. Zira, sarıksız takke giymek müşriklerin adetidir.” de- miştir.

Ebû Cafer b. Muhammed b. Ali b. Rukâne’nin, babasından ri- vayet ettiğine göre; Rukâne, Nebi (s.a.v.) ile güreşmiş Nebi (s.a.v.) de onu yenmişti. Rukâne şöyle demiştir: “Ben Nebi (s.a.v.)’i şöyle buyururken işittim: “Bizimle müşrikler arasındaki fark kalensuveler üzerindeki sarıklardır.” (Ebû Dâvûd, Libás, 24) Kalânis, kalensuve’nin çoğuludur. Kalansuve fes, kavuk,

külah ya da takke nevinden başı örten serpuştur.

Peygamber Efendimiz umumiyetle beyaz sarık kullanmışlardır. Mekke’nin fethinde siyah sarık kullanmışlardır. Yeşil sarık kullan- dığı da rivayet edilir.

c) Diğerleri:

Yünlü ve kıldan “imal edilmiş elbise giymek, peygamberlerin sünnetleri arasındadır. Kainatın Serveri; “Yün elbise (giyin), kalplerinizde imanın ta- dını bulursunuz.” (Hökim, Mustedrek Ale’s-Sahihayn, İmân, 77, c 1, 1.81, h.no:77) buyurmuştur. Yünlü elbise giymek aynı zamanda tevazu alametidir.

Rasûlullah’ın pamuklu kumaştan da gömleği vardı. (Bkz el-lsbehönt, age, s. 97-116)

Aba giymek de Hz. Süleyman (a.s.)’ın sünnetidir. İlk aba giyen Hz. Sü- leyman’dır.

Diğer elbiseler, kadınlar ve erkekler için serbest bırakılmıştır. Umumi İs- lâmî giyim-kuşam adabına uygun olmak şartıyla her yörenin giyilmesi âdet olan elbiselerini giymekte bir beis yoktur.

Share this content:

You May Have Missed